La Residència Falguera, de la Fundació Vallparadís, va crear el taller ‘Cuida't i cuida'l' després de detectar la necessitat que tenien els familiars i cuidadors de persones en situació de dependència al domicili d'adquirir coneixements en la cura d'aquest tipus de malalt per poder fer front a la seva tasca. La directora de la residencia, Sílvia Merino, i la treballadora social, Ángela Gómez, van explicar com funciona aquesta iniciativa i quins són els seus resultats.
El taller es destina, fonamentalment, als cuidadors dels usuaris del Centre de Dia i té com a objectius facilitar a aquest col·lectiu un espai de trobada, on puguin rebre informació sobre tots els aspectes relacionats amb la cura a domicili i l'atenció de les persones grans en situació de dependència; prevenir situacions de sobrecàrrega mitjançant informació, formació i facilitació d'eines per a la cura de les persones que tenen al seu càrrec i assessorar des de cada disciplina en el tracte i cura dels pacients.
Els coneixements facilitats pel taller se centren en quatre àmbits: Salut i físic, sociofamiliar, psicològic i d'oci i relacions socials. Així, els aspectes més valorats pels alumnes són tots els que tenen a veure amb la mobilització del malalt, el comportament i l'evolució que seguirà, les ajudes tècniques i socials que existeixen, i la importància de realitzar exercici físic i de compartir activitats que li agradin.
El document adjunt aporta informació ampliada sobre aquest taller.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99