US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

La infermera referent i la informatització de les cures a Althaia

La infermera referent i la informatització de les cures a Althaia
L'equip d'infermeria de la xarxa assistencial de Manresa ha promogut dos projectes que han impactat en la responsabilitat i seguretat de l'atenció

Logo Althaia La Fundació Althaia de Manresa segueix avançant en la professionalització de les cures i en la digitalització de diferents processos assistencials. En els darrers projectes, liderats per l'equip d'infermeria, s'ha primat la responsabilitat i la seguretat cap al pacient per implementar la figura de la infermera referent i el projecte d'informatització de les cures.

El primer projecte comença el 2008 amb la introducció dels canvis necessaris en l'organització de les cures perquè la infermera assumeixi més responsabilitats individuals, sobretot en les unitats d'hospitalització, on els torns i la mobilitat dels equips fan que es dilueixin. El nou sistema de treball permet que la infermera referent, amb una visió global, coordini tot el procés d'atenció, i alhora que el pacient la pugui identificar fàcilment.

En detall, els canvis introduïts comporten que la infermera referent es responsabilitzi de la gestió del pla de treball dels pacients que té assignats i garanteixi la continuïtat de les cures entre els professionals de la mateixa unitat, entre diferents unitats/especialitats i entre diferents nivells assistencials. A més de coordinar el procés, gestiona, transmet i registra la informació que es genera entre els diferents professionals implicats.

El rol entre la referent, que realitza el seu torn de treball de forma continuada (matí o tarda), i la infermera col·laboradora, que garanteix l'assistència en absència de la referent, queda diferenciat. De fet, el rol de la infermera referent ha canviat i les professionals ho agraeixen, ja que manifesten sentir-se reconegudes pel pacient i la família.

En els resultats obtinguts s'observa una gestió més eficient de l'alta hospitalària, sobretot, per a una millor coordinació entre l'atenció especialitzada i la primària. A més, es detecten més bons resultats en els indicadors de seguretat i qualitat anuals, on destaquen una disminució de les úlceres per pressió i de les caigudes accidentals hospitalàries.

En paral·lel al projecte de la infermera referent, a partir del 2010, Althaia comença la informatització del procés d'atenció d'infermeria amb el suport del programa Gacela. El nou sistema suposa la introducció d'importants canvis que han impactat positivament en l'organització del treball de l'equip d'infermeria i en la seguretat dels pacients.

Aquesta informatització ha anat vinculada a la implementació d'un carro de cures, també digital, per a cada infermera de les unitats d'hospitalització. Gràcies a la connexió WI-FI, cada una d'aquestes professionals pot consultar la història clínica del malalt a peu de llit, la qual cosa facilita la planificació i possibilita que les dades –signes, símptomes i incidències- siguin bolcades a la història clínica allà on es realitza l'acció. Entre altres millores, també hi ha el bolcatge automàtic de les variables de la història clínica des dels monitors de constants i la gravació automàtica, tres cops al dia, d'un arxiu de contingències en un dels ordinadors de cada unitat.

El nou sistema de treball s'ha implantat fent-lo compatible amb el programa informàtic mèdic i amb el seguiment d'un acurat programa formatiu.

Els següents enllaços permeten ampliar la informació d'aquests projectes:

Teresa Segarra, responsable de la gestió assistencial i la metodologia de cures de la Direcció d'Infermeria d'Althaia.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 29/04/2025