US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

Recollida i millora a través d’indicadors assistencials

Recollida i millora a través d’indicadors assistencials

Des de Sanitas Residencial s'ha volgut compartir l'experiència de recollida i millora a través d'indicadors assistencials.

Per establir un conjunt d'indicadors el primer pas és tenir ben definits el processos i els seus indicadors, els quals han de permetre fer una comparativa entre centres i establir benchmarks/comparadors que permeten obtenir les millors pràctiques entre centres. Els passos que es van seguir van ser:

1. Definició de processos – Sistema de Gestió de Qualitat.
2. Definició d'indicadors per procés.
3. Recollida de dades (Paper vs ResiPlus).
4. Establiment de benchmarks.
5. Estudi comparatiu per centre.
6. Establiment de bones pràctiques.

El programa tan sols va incloure processos assistencials, Son i Repòs, Alimentació, Higiene, Activitats, Mobilitat, Acollida, Visites, Tràmits, Dol, Nafres, Caigudes, Morts, Derivacions, Sortides i Tractaments.

A més a més, es van analitzar quines dades es podien obtenir automàticament mitjançant el programa de gestió propi de residències, ResiPlus, i quines en paper, així com la periodicitat de l'obtenció de les dades.

El resultat ha estat positiu i els centres milloren la seva qualitat assistencial.

Com a exemple, s'ha analitzat el nombre de cures realitzades al mes per nafra, no tan sols el nombre de nafres internes i externes. El resultat ha estat que no per curar més es disminuïa el grau i el nombre, s'ha analitzat quin centre fa millor les cures i com establir les millors pràctiques a tots els centres.

També s'ha analitzat el nombre d'activitats realitzades per professional i el % d'assistència a aquestes. Aquest valor s'ha comparat amb la satisfacció dels residents i familiars envers les activitats. Permet valorar si s'han d'incloure més activitats a un centre o s'ha de revisar el programa anual.

Addicionalment, ResiPlus permet obtenir dades en temps real relatives a escales de valoració, cosa que permet adaptar totes les activitats a la situació actual dels residents.

També s'ha realitzat un cens de tota la població mundial i tots el residents del Regne Unit, Austràlia, Nova Zelanda i Espanya, reunint dades de 26.467 residents a tot el món. Amb el resultats s'ha pogut veure i comparar com són les tendències poblacionals per centre i país.

La pràctica desenvolupada ha resultat molt positiva i fa palesa la idea que per millorar és necessari mesurar. Encara que, com va dir Albert Einstein, “Cada dia sabem més i entenem menys”.

Podeu consultar la presentació de Beatriz Marco, cap d'organització i projectes de Sanitas Residencial.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 30/05/2025