US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

La cerca de clients en un hospital privat

La cerca de clients en un hospital privat

Antoni Roca, director assistencial de l’Hospital Quirón Barcelona Antoni Roca, director assistencial de l'Hospital Quirón de Barcelona, va basar la seva ponència en explicar els trets fonamentals de la gestió de serveis mèdics en el centre privat.

En primer lloc, va indicar que la diferència fonamental entre un hospital públic i un privat és que, en el segon, cal buscar els clients i que aquest aspecte condiciona tota l'estructura del centre. Pel que fa als clients, Roca va explicar que són tant els pacients com les asseguradores i que, per tant, cal que el metge tingui cura d'ambdues relacions. També es va referir al valor de futur del mercat de clients estrangers.

Pel que fa als serveis mèdics del centre, el director assistencial de l'Hospital Quirón de Barcelona va destacar la variabilitat contractual (laboral, mercantil, etc.), la convivència entre diversos serveis de la mateixa especialitat i els equips propis i altres. En la relació amb aquests equips -va afegir- cal buscar un equilibri que permeti vincular els interessos econòmics, professionals, individuals, etc. amb un objectiu comú, i això és una tasca difícil que ha de dur a terme l'equip directiu a partir d'una gestió relacional.

Sobre la gestió dels professionals, Antoni Roca va afirmar que és possible el desenvolupament professional en l'àmbit privat, tant en l'àrea de docència com en la recerca, a més del servei assistencial en si mateix.

Tanmateix, va explicar que aquesta convivència entre diferents tipus de serveis i contractes comporta diferents avantatges -no hi ha dependència d'un servei únic, competència interna, possibilitat de cobertura de serveis més àmplia, desenvolupament professional, etc.-, però també dificultats, com una gestió administrativa complexa, variabilitat clínica en equips que desenvolupen la mateixa especialitat, entre d'altres. Com a instrument per intentar reduir aquesta variabilitat, el director assistencial de l'Hospital Quirón de Barcelona es va referir als comitès i comissions clíniques. Així mateix, va remarcar que és important que hi hagi sintonia entre la propietat i els gestors per tal que la política vers els equips mèdics sigui única, i buscar l'equilibri entre proveïdors, pacients/clients i finançadores.

Amb relació a què es demana als serveis mèdics, Roca va destacar aspectes com la capacitat tècnica, la implicació i identificació amb els patrons de comportament de l'Hospital i que tinguin un bon posicionament amb les asseguradores.

Per acabar, va assenyalar diferents elements crítics com la implicació amb la Institució (alineació dels serveis mèdics amb la política del centre), la confiança entre les parts (hospital, professionals i asseguradores), els models contractuals (els quals poden ser molt útils en moments de conflicte), la relació amb les asseguradores, i la flexibilitat i l'adaptabilitat.

Podeu accedir a la presentació d'Antoni Roca, director assistencial de l'Hospital Quirón Barcelona.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 30/05/2025