Franc Ponti, director del centre d'innovació d'EADA, va realitzar la conferència inaugural de l'acte, en la qual va remarcar que, per innovar, cal canviar les creences i la manera de fer les coses. Ponti va afirmar que en el 95% de les empreses que existeixen avui en dia no es pot innovar, ja que, per la seva organització i forma de treballar, no afavoreixen la innovació. Tal com va explicar el director del centre d'innovació d'EADA, les empreses realment innovadores són aquelles que desafien els convencionalismes, que són ràpides perquè eviten la burocràcia innecessària, són divertides, treballen d'una manera diferent, sense estructures rígides, i de manera interdisciplinària.
Segons Ponti, per innovar en temps de crisi cal observar set moviments:
- Rumb. És necessari tenir una idea clara del que es vol fer, de l'estratègia a seguir. A més, cal que la innovació formi part de la filosofia de l'empresa, si no, no es durà a terme.
- Equip. Fa falta un grup de persones que organitzi el que s'ha de fer, ja que la innovació s'ha de gestionar. A més, no es pot oblidar que la innovació no pot ser una obligació o una gestió burocràtica, sinó que ha de ser una il·lusió i una motivació.
- Canvi. Cal canviar tot allò que bloqueja i provoca que no funcioni la innovació. Per exemple, és aconsellable que no hi hagi massa jerarquia ni burocràcia, evitar una departamentalització excessiva i no allunyar-se del client.
- Tendència. La innovació s'ha d'aprofitar de la interconnexió i de tota la tecnologia que hi ha disponible. Cal mirar l'entorn, llegir-lo, i ser capaços de marcar tendència.
- Creativitat. Tots som persones potencialment creatives, però, quan hi ha manca d'idees, sempre es pot recórrer a agents externs que ajudin, com els parcs de recerca universitaris, centres tecnològics, portals d'innovació a distància o precessos d'Open Innovation.
- Projecte. Tots els aspectes comentats anteriorment s'han de convertir en un projecte i, a més, cal tenir present la regla 1000/100/10/1, que fa referència a que, de mil idees, només 100 seran, acceptables, 10 seran bones i només una serà realment bona per dur-la a terme de manera exitosa.
- Resultat. La innovació, si no s'acaba convertint en un resultat, no és res.
Accés a la presentació completa de Franc Ponti.