US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

Transmetre confiança

Transmetre confiança
27/06/2015
Cristina Aragüés, directora de Comunicació de La Unió

Avui en dia, pacients, consumidors, afiliats, etc. exigeixen a qualsevol tipus d'organització un lideratge ètic i un comportament corporatiu de màxima qualitat. L'alta direcció té el repte de preservar i d'incentivar aquest tipus d'actuacions. Les relacions que s'estableixen en el si de la pròpia organització, amb els agents amb qui col·labora i amb la societat, condicionen la seva reputació.

La interacció amb l'organització es basa en una oferta tangible o en la creació de valor, però també en el respecte a les creences dels diferents públics. Com un efecte mirall, aquesta interacció es transforma en percepció i la imatge resultant desemboca en confiança, que pot arribar a ser mesurada en grau de satisfacció.

Perquè tot això esdevingui realitat a les organitzacions, hi ha una peça essencial que ha de funcionar com un engranatge: la comunicació. Aquesta disciplina és fonamental per alinear els objectius de la direcció i de l'organització, difondre els valors i la cultura d'empresa i projectar una imatge. També és fonamental per fer arribar un missatge, un relat entenedor, i aconseguir que els diferents públics l'entenguin en el sentit que ha estat creat.

Habitualment, qui assumeix aquestes funcions és el director de comunicació (dircom), qui s'ocupa de la política de comunicació corporativa així com de vetllar per l'increment d'actius intangibles (notorietat, marca, imatge i reputació corporatives).

Una bona política de comunicació permet que els públics s'identifiquin amb una marca, un producte, una idea, etc. i valorin els beneficis de fer-hi confiança més enllà de conèixer-los.

En un món cada vegada més global, més connectat, més canviant i més competitiu, la ciutadania és més exigent respecte al rol de les organitzacions. Des de la transparència i la coherència, la comunicació i, en especial, la figura del dircom, és bàsica per contribuir a que la identitat projectada i la imatge percebuda siguin dues cares de la mateixa moneda: una organització que transmet confiança.

Per aquest motiu, us convidem a llegir El Decàleg DIRCOM. 10 preguntes i 10 respostes sobre la funció de Direcció de la Comunicació, presentat per Kathy Matilla, vocal president de DIRCOM Catalunya, en el marc de l'últim Plenari de Comunicació de La Unió.


1 Comentaris
Comentaris
Cristina,
Aportacions com aquesta posen en valor la Comunicació i l’emmarca com eina estratègica prioritària dins de les organitzacions. Els actius intangibles són una peça fonamental per a una marca/institució i el DirCom és la peça clau perquè l'engranatge funcioni.
Bona reflexió!
15/07/2015
Lluís Guilera Roche

Deixa el teu comentari
Notificació via correu electrònic dels nous comentaris
Moderació de comentaris. Us informem que els comentaris són prèviament revisats en horari laboral abans de ser publicats. La Unió es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg o  que no s'ajustin al tema de debat. 

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 25/04/2025