El Projecte de Compromís Social de La Unió és una iniciativa que promou polítiques de compromís social entre les entitats associades, amb un propòsit clar: Contribuir a la Salut i al Benestar de les persones des del bon govern i la bona gestió de les organitzacions i des del compromís amb la societat.
Es fonamenta en cinc dimensions clau: la gestió de les persones, l'experiència de la persona i la família, l'ètica i el bon govern, la salut i el clima, i l'impacte en la comunitat. A través d'aquestes àrees, La Unió desenvolupa eines i línies d'acció per acompanyar les organitzacions en la seva responsabilitat social, compartint principis ètics i fomentant la sostenibilitat ambiental i social.
Trajectòria de gestió responsable de La Unió
Hi ha quatre fites clau en els darrers anys, que han permès definir el posicionament de La Unió orientat a promoure les polítiques de Compromís Social al sector sanitari i social:
- 2017. Declaració del Consell Tècnic Assessor d'RSC de La Unió: “La Unió impulsa l'RSC al sector sanitari i social”.
- 2019. Manifest “Una nova societat, una Unió més compromesa” aprovat per l'Assemblea de La Unió.
- 2021. Compromís amb l'Agenda Catalunya 2030
- 2022. Pla estratègic 2022 - 2025, on es recull, per primera vegada, el Propòsit de La Unió: Contribuir a la Salut i al Benestar de les persones des del bon govern i la bona gestió de les organitzacions i des del compromís amb la societat.

Descarrega't la trajectòria de gestió responsable
Dimensions
Promovem polítiques de Compromís Social entre els associats, desenvolupant eines per donar-hi suport, col·laborant en la vertebració del sector, accelerant el seu desenvolupament i compartint principis ètics. I Ho fem centrats en cinc dimensions pròpies del sector sanitari i social.

- Gestió de les persones. Més enllà del seu rol d'agent social, La Unió treballa per fer una transició de les relacions laborals a la gestió de persones.
- Experiència persona i família. La incorporació en la presa de decisions com a element estratègic de canvi transformacional d'un model d'atenció centrat en la persona.
- Impuls de l'ètica i el bon govern. Clau per a organitzacions robustes i compromeses, reconegudes pels seus grups d'interès i que actuen de manera previsible.
- Salut i clima. El sector té un paper doblement crucial en el medi ambient: és un dels principals responsables de l'impacte ambiental i, alhora, és clau en la prevenció i cura dels efectes del canvi climàtic sobre les persones.
- Impacte amb la comunitat. L'entorn amb el que ens relacionem, exigeix accions preventives per millorar la salut i el benestar, abordant la salut pública en el context comunitari i detectant la vulnerabilitat social.
Línies d'acció
- Sensibilització i activisme
- Aterrar en l'operativització
- Avaluació d'impacte
- Compartir Bones Pràctiques
- Difondre i encomanar