19/01/2011L'enquesta és la primera iniciativa d'aquest tipus a Catalunya i a tot l'Estat
Els centres duen a terme múltiples iniciatives en el marc del desenvolupament sostenible, ja sigui en l'àmbit econòmic (estalvi de costos), social (millora de la qualitat) i ambiental (reducció dels impactes).
El 80% dels hospitals han desplegat iniciatives per reduir consums d'electricitat, paper, aigua i climatització. Aquestes iniciatives han suposat un estalvi aproximat del 7% en aquests capítols.
El 72% dels centres tenen una persona o grup de treball responsable de les actuacions en desenvolupament sostenible.
Un 52% dels responsables assistencials considera que la pràctica diària ja integra criteris de sostenibilitat i un 30% dels centres han impulsat iniciatives d'integració de la sostenbilitat en la pràctica assistencial.
Un 25% dels centres disposa o està en procés d'assolir una certificació ambiental.